Jelentős könnyítések a cégalapításban

Szponzorált tartalom

cégalapítás menete 2022
cégalapítás menete 2022

Egy kedves barátnőm már hosszú évek óta tervezgette, hogy vállalkozást alapít. Az ikergyerekei – egy fiú és egy lány – mindketten cukrásznak tanultak, Magdi bár nem a tanult szakmája volt, mégis imádott sütni, és papír nélkül is a világ legjobb csokitortáját készítette. A férje közgazdász végzettségű volt, tehát úgy gondoltam, hogy minden adott, hogy valóban egy menő vállalkozást alapítsanak. Meg volt a tényleges szakmai tudás, és emellett a vállalkozás felfuttatásához szükséges gazdasági ismeret is. Mi kell ennél több? – gondoltam magamban. Aztán amikor idén összefutottam régi barátnőmmel, akkor rájöttem, hogy bizony sok minden kellett volna még annak a cukrászdának a felfuttatásához, amibe beleugrottak.

Persze Magdi mindenért csak a rossz időzítést okolta, még csak véletlenül sem a szakmai tudás hiányát. Folyton csak azt ismételgette, hogy: miért nem 2022-ben alapítottuk meg a céget? Miért kellett 2020-ban beleugrani a dologba? Nem vesztettünk volna semmit, ha még két évet várunk! Én meg csak sajnálkoztam vele együtt, de nem mertem kinyögni, hogy fogalmam sincs, hogy mi történt 2022-ben, amitől Magdi szerint könnyebb lett volna minden. Amikor aztán hazamentem, lázas kutatásba kezdtem a neten, hogy mi történt 2022-ben, amitől Magdi úgy gondolja, hogy megváltoztatta volna a cukrászdájuk jövőjét.

Aztán persze egészen rövid idő múlva én is szembesülhettem azokkal a 2022-től datálódó változásokkal, amikről a barátnőm egészen egyszerűen „lecsúszott”, és emiatt bosszúsnak érezhette magát. A cégalapítás menete 2022 évtől ugyanis jelentős könnyebbségekkel jár az alapítók számára. Ezek a könnyebbségek a korlátolt felelősségű társaság, vagyis a kft. alapítás esetében a jegyzett tőke rendelkezésre állásában is jelentkeznek.

Ugyanis 2022. január elsejétől a tagok a pénzbeli hozzájárulásukat egészben vagy részben a felosztható nyereségből is kifizethetik. Változás továbbá, hogy akár apport, valamint követelés, vagyis nem pénzbeli hozzájárulás törzstőkeként való bevonásával is lehet alapítani céget.

A nem pénzbeli hozzájárulást azonban a cég bejegyzési kérelmének benyújtásáig a társaság részére kell bocsátani, és az apportot valós értéken kell nyilvántartásba venni. Erről ugyanis az azt rendelkezésre bocsátó tagnak öt évig felelősséget kell vállalnia.

Egyebekben a cég alapítása meglehetősen gyors, egy-két napot felölelő dolog. Azonban ahhoz, hogy valóban ilyen gyors és gördülékeny legyen a folyamat, előtte alaposan és felelősségteljesen sok mindent át kell gondolni.

Először is az egyik legfontosabb dolog, hogy céget alapítani csakis érvényes személyi okmányokkal lehet. A személyi igazolványnak, a lakcímkártyának, útlevélnek, de még a vezetői engedélynek is mind érvényesnek kell lennie.

Az sem mindegy, hogy az alapítandó cégünknek a neve elég egyedi-e. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a cégjegyzékben szerepel-e már a megalapítandó cégünk megálmodott nevével egy másik cég. Amennyiben pechesek vagyunk, és más már lestoppolta a nevet, akkor törhetjük tovább a fejünket. Épp ezért erről érdemes már idejekorán gondolkodni, mert az elég fájó, mikor az általunk marketing szempontból legmegfelelőbbnek tartott elnevezés már foglalt.

Az is egy sarkalatos pontja a cégalapításnak, hogy megfelelően jelöljük ki a cégünk székhelyét, ahol mondjuk maga az ügyintézés is folyna. Amennyiben saját ingatlannal rendelkezünk, akkor nem túl bonyolult a választás, hisz egy abszolút saját, tehermentes ingatlannal nincs semmi probléma. Ha azonban történetesen egy bérelt ingatlanon szeretnénk a székhely használatot megvalósítani, akkora már egy kicsit bonyolódik a helyzet, ugyanis ebben az esetben a tulajdonos nyilatkozatára is szükségünk van. Ehhez pedig alaposan át kell tanulmányoznunk a kiszemelt ingatlan tulajdoni lapját. Erre nemcsak azért van szükség, hogy meggyőződjünk róla, hogy valóban a tényleges tulajdonossal kötünk-e bérleti szerződést. Erre a lépésre azért is szükségünk van, hogy megbizonyosodjunk arról – ami a cégünknek székhelyül szolgáló ingatlan esetében egyáltalán nem elhanyagolható tényező –, hogy az adott ingatlanon szerepel-e valamilyen jelzálog,

Talán a legegyszerűbb dolgunk akkor van, ha egy székelyszolgáltató céghez fordulunk, akik a székhelyszolgáltatáson kívül még egy csomó feladatot levesznek a vállunkról. Ezek közé tartozik például a fizikai és az elektronikus levelezés, vagy a NAV felé való rendelkezésre állás. Még több legyet üthetünk egycsapásra, ha iparűzési adó mentes települést választunk székhelyül. Ezzel a megoldással még további adóterhektől is megkímélhetjük magunkat.

Ilyen székhelyszolgáltatással rendelkező cég a szekhelypartner.hu, mely egy teljesen átláthatóan kezelhető weboldallal és korrekt árakkal dolgozó cég. Budapesti, illetve az ipari adó megfizetésétől mentes Újlengyel településen kínálja székhelyszolgáltatási csomagjait.

Szolgáltatásaik közé tartozik, hogy a hozzájáruló nyilatkozatot a megbízások megkötése utáni egy órán belül már elkészítik, és azt elküldik az ügyfél ügyvédjének. Ennek megfelelően a cégalapítók akár néhány órán belül már alá is írhatnak. Ezenkívül aztán az igényelt székhelyen cégtábla kihelyezést is végeznek, valamint átvállalják az adminisztratív feladatok jelentős részét, úgy, mint a fizikai levelek átvételét, illetve a postázást is. Mindezt külön postázási díj felszámítása nélkül. Ezen felül szkennelést feladatokat is végeznek. Amennyiben a cégtulajdonosok üzleti tárgyalást szeretnének folytatni, akkor ezekhez a tárgyalásokhoz irodahasználatot biztosítanak.

A cég vidéken és jó pár városban is biztosít székhelyet, így a szolgáltatás már elérhető, illetve igényelhető Pécsen, Miskolcon, Győrben, Zalaegerszegen, Veszprémben, Szegeden és Békéscsabán is.

Budapesten a II. kerületben a Bem rakparton és a Bem József utcában, az V. kerületben a Bátory utcában és a Ferenciek terén, a VI. kerületben a Szinyei Merse utcában, valamint a XII. kerületben a Nagyenyed utcában érhető el.

Az adózás hogyanja és mikéntje szintén a nem éppen mindegy kategóriába tartozik. Ebben a kérdéskörben akkor dönthetünk a legkielégítőbb módon, ha egy szakmáját igazán értő adószakértőhöz fordulunk. Az adózási formánk megválasztása ugyanis igazán mély hatással van cégünkre. A megfelelő módozat kiválasztása vállalkozásunk nagyságától, tervezett céljaink, bevételeink, valamint befektetéseink volumenjétől függhet. Egy hozzáértő adószakértő tanácsaival cégünk a lehető legjobb opciókkal indulhat az adózás területén is.

Bankszámla nyitás nélkül nem is létezik egy igazi cég. Ezt a lépést akkor a legpraktikusabb megkezdeni, ha már a lényeges papírmunkákon – cégbejegyzés, törzstőke megállapítás, székhely választás, adózási forma meghatározása – túl vagyunk, ugyanis a banki ügyintézés során a cég számos adatát, alapítására vonatkozó fontos paramétereit kérhetik.

A megfelelő szakemberek megválasztása nemcsak a munkatársaink körében döntő fontosságú, hanem az olyan úgynevezett „külsős” szakembereknél is, mint például a könyvelő. Egy megfelelő szakmai tudással rendelkező, jó könyvelővel már szinte csatákat lehet nyerni. Leendő könyvelőnket a legcélszerűbb még cégalapítás előtt felkeresni. Egy csomó kérdésben tanácsot adhat nekünk. Tájékoztatást adhat a hatályos jogszabályokról, az elvégzendő teendőkről és határidőkről.

És ha már a megfelelő, kellő szakmaisággal rendelkező szakembereknél tartunk, akkor talán az egész folyamat sikerének a kulcsa a megbízható, hozzáértő jó ügyvéd megtalálása, aki a cégalapítás legelső lépcsőfokától kezdve segíti tevékenységünket, eljár a különböző a fórumokon és értő tanácsot ad.

Mindenesetre abban én biztos vagyok, hogyha Magdiék egy igazán jó ügyvédet fogadtak volna, aki most nem kellett volna siránkoznia nekem. És még az is elképzelhető, hogy egy jó ügyvéd úgy elkalauzolta volna őket a cégalapítás útvesztőiben, hogy nem lehetett volna ráfogni a sikertelenséget arra, hogy lemaradtak a cégalapítás menetében 2022 évtől kezdődő könnyítésekről.